I skogen springer främmande äldre män

Malin har valt att stanna hemma från skolan efter en traumatisk natt. Hon har nämligen oerhört ont i ena sidan av ryggen, från skulderbladet och en bit nedåt. Just nu har hon inte särskilt ont, hennes mamma proppade i henne någon underlig tablett innan hon åkte till jobbet. Den verkar göra underverk.

Malin vaknade nyss, av ett skott. Hon flög upp i sängen och undrade om det var hon som stod på tur att få en kula genom kroppen. Hon letar efter sin mobil och slår febrilt numret till sin pappa.
- Vem i helvete är det som dör i skogen pappa?
- Älgen?

Jo, det är första dagen på årets älgjakt. Jag gillar inte när främmande män springer omkring i min skog för att döda älgar. Samtidigt som jag inte alls tycker om att älgar står utanför mitt fönster när jag ska dra upp rullgardinen. Vi får väl se om dom lyckades skjuta en älg. Hoppas, hoppas inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0