Fina saga

image424
Jag är upp i öronen förälskad i denna sagan. Tristan & Isolde, jag vet faktiskt inte om jag någonsin sett en vackrare film. Jag trodde filmen skulle vara total-kass eftersom vi arbetar med boken i skolan. Jag tänkte mest se den så jag slapp boken men den behöver jag visst läsa ändå. Språket i boken är urgammalt och nästan oförståeligt. Men berättelsen är så in i helvete fin. Jag lyser upp av både glädje och hat emellanåt.

"Isolde står vid det flammande bålet. Omkring henne larmar folk och förbannar konung och förrädare. Tårarna flödar över hennes kinder. Hon är klädd i en åtsittande grå livklädnad med ränning av tunn guldtråd och hennes fotsida hår är flätat med guldband. Sannerligen, blott ett svekfullt hjärta kunde se henne så vacker utan att fattas av medlidande"

Kommentarer
Postat av: Peter

Såja den är fin . Meen odck inte sååå överdriet

2008-05-02 @ 18:24:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0