Tråkiga långfredag

Långfredagen är en meninglös dag. När jag gick i förskolan lärde jag mig av min överkristna fröken att man varken fick le eller skratta under hela denna dagen. Men hon förklarade aldrig varför, det var bara så. Ungefär som när Stellan ska förklara någonting, men när vi frågar varför det är som det är. Då är det bara så. Ingenting att diskutera.

 Idag har jag varit på jobbet, Malou, Madde, Äggbert och Mikaela var det som jobbade. Det hände inte direkt något spännande, Äggbert var bakis som ett helvete, det fick jag höra X antal gånger. Bra betalt var det idag!

Ikväll ska jag inte göra någonting, städa mitt rum vore bra om jag gjorde ioförsig.. Sedan ska jag även kika på Let's dance. Om det går höra nånting. Pappa och farfar tapetserar i våran hall.. Det leder alltid till bråk när de två ska jobba tillsammans, just nu skriks det för fulla muggar. Fulla muggar? Vilket uttryck, haha. Det gillar jag inte. Uttrycket alltså, inte när de bråkar heller för den delen.

Imorgon ska vi till Hanna på påskmiddag! Jag ska nog dit lite tidigare, tänkte vara snäll och hjälpa till litegrann. Jag ser fram emot en riktig trevlig kväll. God mat, dricka och gott sällskap, det blir bra. Det vågar jag säga med största säkerhet.

Glad påsk

Kommentarer
Postat av: D,

Kanske är dumt att jag skrattade jättemkt igår då...:( moaha

2008-03-22 @ 10:52:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0