Ibland är mormor min goding

Hyvää päivää!

Åh, som jag älskar att sitta och titta på korsord som min mormor löst.
Min mormor, Raija-Liisa kom till Sverige från grannlandet redan när hon var 16, 1958. Jag tycker verkligen att hon bör kunna stava till vissa ord, hon har ändå bott här större delen av sitt liv. Men dessa stavfel och brytningen gör henne så himla underbar. Bilen blir pilen, bio blir pio. Jag kommer nog aldrig sluta njuta av detta.

Vi har också en nära vän till familjen som heter Robert, han kallas Robban. När hon ska skriva hans namn blir det Roppan.

Lite ord jag skrattade åt när jag tjuvkikade på korsorden, inte konstigt att hon inte får ihop ett helt korsord rätt!
Kodis, flyka, sprinka, matrasser, kår, kru, jälppsam.
Godis, flyga, springa, madrasser, går, kry, hjälpsam.

Hei sitten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0