Helsingborgsresan

Jo, det blev alltså en resa till Helsingborg. Hanna beslutade sig äntligen för att göra mig sällskap. Vi åkte ner med tåget som gick klockan tolv, så vi var nere vid tre-tiden. Väl där nere mötte Calle upp oss och vi hoppade på färjan till Danmark. Äntligen fick vi ses igen, efter över ett år. 
Vi åkte tillbaka till Sverige, käkade en familjepizza som var så in i helvete stor att jag fick spasmer i mina tår. Jag var skethungrig, men inte kunde jag äta. Mådde illa och hade huvudvärk. Så jag fick glatt se på när de andra grisarna grisade i sig den feta grispizzan :)
Sen blev det Håkan och Kent. Och som ni alla kanske förstår så var det helt magiskt - som alltid. Jag trivdes med att vara omringad utav baja-major, träd och 40+ män.

Låtlistan var bra denna gången. Öppningslåten för denna turné fick bli Stenbrott, en suverän låt, men om jag får säga det så passar den inte riktigt att börja med.

Stenbrott - Kraftig, dock ingen vidare öppningslåt.
Blåjeans - Och jag kan inget annat än att älska dig.
Ingen kommer att tro dig - Åh,
Socker - Alla gillar vi socker.
Celsius - Har aldrig hört Celsius live, men den är en av mina favoriter så visst satt den fint.
Saker man ser - Mer tack.
Berlin - Här drog dansandet igång!
Ingenting - Dansandet fortsatte..
Vy från ett luftslott - Den nya versionen med videon som bakrund. Jag gillar bättre den vanliga..
Kärleken Väntar - Hanna sjöng sjöng sjöng!
Kevlarsjäl - Calle besökte baja-majan och jag fick en tår i ögat, nästan ensam.
Den döda vinkeln - Den är massa fin.
LSD, någon? - Den finns här för mig.
Generation Ex - Jag är rädd, hon ser ut som en orm när hon ska säga S.
Om du var här/Dom andra - Jag avgudar att de satt ihop dessa underbara låtar.
747 -  Klassiker. Ska sjungas på mitt bröllop.

Klåparen - Här blev jag massa glad! Denna har jag bara hört en gång, vilket var på turné 19. Längesen.
Håll ditt huvud högt - Ny låt, bra låt, fantastisk låt.
Mannen i den vita hatten (16 år senare) - Tack tack.

Efter konserten fick vi gå ca 5 mil. Mina knän gör fortfarande ont :(
Tack Calle för att vi fick göra dig sällskap! Föresten så är du skyldig mig 50 riksdaler!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0