dra helvete

image392Min dag har varit jobbig, ända sen 16.45 i alla fall. Jag, mor och far skulle iväg till körskolan för att gå en kurs, så jag får börja övningsköra. Lite sent tycker en del, tja, kanske lite. Men jag vet att jag kommer hinna ta mitt körkort innan jag fyller 18 ändå, så är inte speciellt orolig. På körskolan var det redigt pinsamt. Jag var den enda som kunde svara på frågorna. Okej att jag bara kört bil två gången, men högerregel, huvudled och vägskyltar kan jag. En del i alla fall. De andra idioterna satt mest och glodde. Mitt humör sjönk genast och jag blev sur. Det slutade i stort sett med att så fort läraren ställde en fråga, sökte han ögonkontakt med mig i hopp om att få ett genialiskt svar. Jag suckade för att sedan svara. Det var jobbigt att vara så aktiv, med tanke på att jag hade planerat att luta mig tillbaka och sova under kursen. Men nej, jag hade fel som fan.

De övriga folken där som skulle lyssna på snubben var helt rubbade. En av mammorna satt och skrattade när vi fick se en film. Filmen handlade om krockar, hur stor påverkan hastigheten har i en krock. Hon flinade och fnittrade nästintill hysteriskt när hon fick se krascherna. Jag som redan var riktigt irriterad på omgivningen hade lust att ställa mig upp, ta tag i mamman som satt framför mig. Jag fantiserade om att greppa hennes hår och kasta henne rakt in i tvn. Tyvärr blev det inte så. Jag som verkligen ville. Respektlösa människor. Dra helvete.
I bilen hem pratade jag med mamma om det, hon hade förstått hur jag reagerat på det. Hon kunde tänka sig att kvinnan hade varit med om en olycka själv, eller hade någon närastående som hade vart med om det. Därför trodde mamma att hon reagerade så konstigt. Fast jag hänger inte riktigt med, skrattar man åt det?

Kommentarer
Postat av: anonym

Hur tar man körkort innan man fyllt? dumjävel

2008-06-05 @ 18:48:26
Postat av: Malin

man kan vara hyfsat klar tills man fyller, så man bara har uppkörning och teoriprov kvar sen menar jag. dumjävel

2008-06-18 @ 21:58:50
URL: http://maulingustavsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0