more of this please!

Hej, tja, tjenare, tjabba, hallå, goddag, ja, man kan hålla på hela dagen och hälsa. Jag sätter punkt på hejandet där.
Idag har det varit en rolig dag. Lite skola, kaffe, lunch, skola, skola, kaffe, kaffe. Lägg till en liten brand, ambulansmän och två fyllenissar.
Efter skolan gick vi ner på stan, jag, Fanny och Hanna, kikade lite för att sedan sätta oss på kära Viskan. Där satt Vicki och Thullan. Efter lite skitsnack rusade en pyroman ut från Viskan. Han hade tänt eld på en tidning. Något hade väl tryckts som han inte direkt gillade. Han slängde den brinnande tidningen framför sig och började stampa på den. Först brinna, sen inte? Ja, hela Viskan stod i alla fall still i några sekunder, för att sedan brista ut i skratt. Det var nämligen ägaren av Viskan som stod och hoppade febrilt!

Susanna kom sen, Aimée, Steffie och Sandra också. Vi begav oss till Café Bakgården istället. Väl på vägen dit genar vi över kyrkan. Där ligger en medvetslös fyllegubbe. Tror nog det bara var jag och Susanna som tog det hela på allvar, vi visste ju inte om han andades eller inte. Nog för att han var en fylleniss, men vadå? Han kanske var sjuk. Jag och miss S beslöt oss för att ringa 112. Vi gick lite närmare och kollade på honom, några emo-fjortisar hade kastat fisk på stackaren. De försökte även sno sprit som inte fanns. Ambulans kom efter en stund, och vad möts vi av? Två stenansikten och ett mumlande "Tack". Vi fick ropa och säga att det faktiskt var vi som hade ringt till dem, och snällt väntat på männen. Vilka människor. Jag ska faktiskt skriva en insändare eller Dagens ris! Det var det värsta jag varit med om. Vi gjorde en god gärning, och får inte ens ett handslag. Förjävligt!

Det kom även fram en annan nisse på Bakgården, han sa att vi skulle behöve göra ansiktslyft när vi blir äldre, vi kommer få massa rynkor.. Tack för den!

Nog om det, nu ska jag plugga samhäll så Per gillar mig ännu mer!
Hejdå, ciao, adios, vi ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0