Min älskling har ett hjärta av kol

Vi skrev en låt idag på Viskan, känns som om den är riktad till mjukis faktiskt. Vi blandade lite Kent, Winnerbäck och Håkan. Vi VET att alla meningar inte stämmer eller rimmer eller vad man nu vill att dom ska göra, men vi gillar den! Haha.

Min älskling har ett hjärta av kol

Vers 1: Jag sitter ensam med balkongdörren öppen, då jag ser dig,
precis som i ett iskallt IKEA-land, du blir min vän och vi lär oss av varann.
Alla hårstrån på ditt huvud har jag räknat, du är värd mer än allt fåglarna samlat.

Ref: Det blåser genom hallen, hon målar läpparna röda i hålen där dom sprack,
och jag vågar hålla din hand.

Vers 2: Vet du vilken färg själen har älskling? Neonskyltar på gatorna sänder ljus
till dig och skatorna. När vintern gömmer dina spår så att du inte hittar hem.
När du är vilsen i en vinternatt igen, är du lycklig då?

Ref: Det blåser genom hallen, hon målar läpparna röda i hålen där dom sprack,
och jag vågar hålla din hand.

Vers 3: Jag tittar över axeln och ser dig blinka till, visst känns det fint att var vid liv
en dag till. Sommaren snurrar fort när vi bara snöar bort. Det kallas tvivel. Du kan
ställa frågor om sanningen, finns det en eller finns det tusen?
Men älskling, vi ska alla en gång dö.

Ref: Det blåser genom hallen, hon målar läpparna röda i hålen där dom sprack,
och jag vågar hålla din hand.

Av: Jennifer Christiansson & Malin Gustavsson. Och lite lite av Amanda Johansson, pyttelite.

Kommentarer
Postat av: Fanny

Din lilla gris, låten? finns deet någon melodi ? nej.

2008-04-24 @ 13:45:28
URL: http://faunny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0