8 SEPTEMBER, nollning?

Nollning? Vad är det för dig? Smaka på ordet.. Innan jag visste vad det var trodde jag att det var något roligt. När jag senare, för ungefär ett år sedan, själv skulle bli nollad ändrades min syn på det hela. Numera förknippar jag det lite med förnedring, eller ja, ganska mycket.
Vad gör man på den såkallade nollningen då?
- Utsätts för hemska lekar, såsom att byta kläder med en kille, risken är extremt stor att man står där i sina underkläder, inför alla andra och inte får på sig killens paltor. Utskämd. Förra årets lek som skulle avsluta det hela gick ut på att alla i klassen skulle ta av sig så mycket kläder de vågade, lägga kläderna på en så lång rad som det bara gick. Om man tog av sig till underkläderna fick man även lägga sin kropp. Låter lite lustigt, lägga kroppen.. Detta resulterade självklart att klassens killar pushade på de stackars flickorna att klä av sig och visa rumpan. Utskämd.
- Man super. Kan ses som en rolig sak, förra året skämdes jag mest, det kändes bara patetiskt att sitta där och dricka.
- Träffar och lär känna sina nya klasskamrater utanför skolan. Det var väl det ända som för mig var kul. Då fick man chansen att se fler och äkta sidor av de olika människor som man inte hunnit kategoriserat än.
- Blir fotograferad. Kanske hamnar man framför någons lins, tunnklädd. Sådana bilder tycker folk är väldigt kul att sprida runt. Akta er.

Jo, förnedring är rätt ord för. Det finns säkert jättemånga som tycker att det är döskoj att leka sådana lekar, men mig passar det faktiskt inte.


Jag fattar fortfarande inte vad det handlar om? Få folk att skämma ut sig så mycket som möjligt? Tjänar väl förfan inte till ett dugg. Bättre att ordna en riktig fest. Nånstans..
Undra om det är några nya ettor som får extra uppmärksamhet på måndag?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Bra skrivet :)

2007-12-15 @ 21:40:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0