5 december, nostalgi

Alla mina vänner som inte gillar kent, alla ni som inte vill läsa om dom, stäng ner fönstret. NU.

 Vy från ett luftslott -  grym låt, vilken underbar inledning.
 Berlin -  Jocke kunde dra på lite mer, men den knäckte, bättre än på skivan.
 Max 500 - Här satte det hela igång.
 Kungen är död - ruggigt bra version.
 Columbus -  Jag hade förväntat mig något bättre. Men den var bra.
 Saker man ser -  Har inte fastnat för den förens efter spelningen. Helt fantastisk.
 Revolt III -  Som jag hade väntat.. Dunderskön!
 Pojken med hålet i handen -  Hade väntat mig lite mer drag, men det dög.
 Gravitation - Tempot saktas ner, Gravitation behövdes inte enligt mig..
 LSD, Någon? -  fullkomligt underbar live version.
 Romeo återvänder ensam - Jag vill ha mer. En av mina favoritlåtar, nånsin.
 Generation Ex - bra men inte så grym som jag hoppats på.
 Musik Non Stop -  Bra, men känns nästintill uttjatad. Förlåt.
 Kärleken väntar -  Skön som fan.
 Ingenting -  tio gånger bättre än på plattan!
 Ensammast i Sverige -  Seg, men bra.
 Elefanter - Ofattbar, jag vill ha mer mer mer. Ge mig.
 Vinternoll2 -  Helt perfekt.
 747 -  Den är värd att dö för.
 Mannen i den vita hatten - perfekt avslutning på en perfekt spelning, jag förstår inte hur så många kan älska och återigen älska denna låten. Jag förstår inte heller människor som inte gillar den. Absolut det bästa Jocke har gjort. Han kommer inte göra om det. För det går inte. Jag vill tillbaka.

image324

Jag saknade verkligen en hel del låtar. Hade velat höra Chans, Stenbrott, Berg & dalvana, Sundance kid, Om du var här, Socker, Vi mot världen, Utan dina andetag. Sen har jag med största säkerhet glömt ett par. Men ja, detta var vad jag kunde komma ihåg.

För övrigt var det en otroligt mäktig känsla. Adrenalinet spruddlade och jag mådde så, jävla bra - rent ut sagt.
Vi kör en repris, 21/2, då möts vi igen.

Kommentarer
Postat av: Hampusssss

allt detdära har du redan berättat för mig din musikjefffel :D

2007-12-06 @ 22:38:54
Postat av: Sussssi

Malin nu får du lägga ner. "Columbus - bra, men hade förväntat dig bättre"?? Kan den ens bli bättre?:) KNAS!

2007-12-16 @ 22:32:27
Postat av: Malin

Jomen såhär vare, liiiite dåligt drag :) men den blir bättre nästa gång! :)

2007-12-17 @ 18:48:12
URL: http://maulingustavsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0